Monday, November 06, 2006

E-læringssystem på KUA

Udbudsforretningen vedr. ét fælles e-læringssystem
Følg udbudsforretningen i det åbne grupperum "wbl-udbud" i Punkt.Ku.
Universitetet har i de senere år kunnet tilbyde flere systemer til understøttelse af web-baseret læring - systemer af forskellig art, med forskellig grad af integration med de administrative IT-systemer og med varierende support-ressourcer. Universitetet er således blevet en del erfaring rigere for så vidt angår anvendelse af og ønsker til e-læringssystemer.
Det er nu fra rektors side besluttet at samle universitetets e-læringsaktiviteter i ét fælles system for at forene e-læringskræfterne både på det pædagogiske og teknisk/praktiske område.
Det fælles system skal i henhold til Udbudsdirektivet (2004/18/EF) om offentlige indkøb af tjenesteydelser (eller vareydelser) anskaffes ved en udbudsforretning.
Processen blev i foråret 2006 skudt i gang med rektors nedsættelse af en styregruppe og en arbejdsgruppe; sidstnævnte skal stå for den praktiske indsamling af ønsker og formuleringen af krav til kravspecifikationen.
Kommissorier for begge arbejdsgrupper og deres medlemmer er at finde på på PUNKT.KU; grupperummet er åbent for alle ved KU og hedder wbl-udbud. Der vil herfra blive orienteret om udbudsprocessens milepæle.
Valg af system forventes foretaget i løbet af november 2006.


Academic Support Center:
http://www.avitv.dk/

Center for web based learning:
http://www.cwbl.ku.dk/

0 Comments:

Post a Comment

<< Home